Fietsen voor Oekraïense vluchtelingen gezocht
logocaritaskruis

Stichting Caritas is op zoek naar fietsen voor Oekraïense vluchtelingen. De stichting, de Solidariteitswerkplaats, en Udenaar de Toekomst hebben gezamenlijk hun netwerk ingezet om een groot aantal fietsen te verzamelen om deze vervolgens uit te lenen aan de Oekraïense vluchtelingen die in de gemeente Maashorst verblijven.

Het is op dit moment ontzettend moeilijk om goede gebruikte fietsen te verzamelen, er is veel vraag naar deze fietsen omdat veel hulporganisaties hier mee bezig zijn. Gelukkig is er in de gemeente Maashorst de Solidariteitswerkplaats waar deskundige vrijwilligers gebruikte fietsen weer op en top in orde kunnen maken. De Stichting Caritas heeft uit haar voorraad kinderfietsen ter beschikking gesteld. Door een snelle gift van het Udenfonds heeft de werkgroep een aantal geschikte fietsen kunnen aankopen via de zakelijke markt. Gerepareerde fietsen worden wekelijks aan de doelgroep uitgereikt bij de solidariteitswerkplaats, hierbij instructie aan de gebruiker dat zij altijd voor reparaties terecht kunnen bij deze werkplaats.

Oproep
Om nog meer fietsen te verzamelen doet Stichting Caritas de oproep aan inwoners van de gemeente Maashorst die een niet gebruikte fiets ter beschikking willen stellen. Heb je er een? Mail dan naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. t.a.v. Ties en Theo. De fiets wordt op afspraak opgehaald.