Supermarktcheque voor alle cliënten Caritas Kledingbank
jumbo

Stichting Caritas heeft samen met Jumbo de Laak een mooie actie opgezet voor alle cliënten die door omstandigheden gebruik moeten/mogen maken van de Caritas Kledingbank Uden en omgeving.

Allemaal krijgen ze deze week per persoon een Jumbo supermarktcheque in de brievenbus, ter waarde van 10 euro per persoon. Samen bekostigen Caritas en Jumbo de Laak deze actie.

Met deze cheque mogen deze gezinnen 'gratis' boodschappen doen. Op dit moment maken 290 personen gebruik van de kledingbank.

Caritas
"Niemand komt er echt voor zijn plezier maar het is wel heel leuk om te zien en te ervaren dat veel mensen zo blij naar huis gaan met voor hun 'nieuwe' goed gedragen kleding. Deze mensen mogen trots zijn op zichzelf, ze werken aan het oplossen van hun financiële problemen. En daar helpen wij als Caritas graag bij, we verdelen rijkdom. Tevens bedanken wij alle mensen in Uden en omgeving die hun goede gedragen kleding in de grijze Caritas containers doen en de mensen die hun kleding afgeven bij onze locatie Piusplein 115 in Uden. Alle door ons ontvangen textiel wordt door 35 vrijwilligers gesorteerd. Geschikte kleding voor de kledingbank wordt in rekken gehangen. Het overige textiel gaat naar Caritas Oradea in Roemenië, en ook daar komt het terecht bij de minder bedeelde ofwel arme bevolking. Namens de minder bedeelde medemens hartelijk dank Jumbo de Laak", aldus Caritas.

jumbo kerstactie

Bron: https://www.kliknieuws.nl/regio/uden/160696/supermarktcheque-voor-alle-clinten-caritas-kledingbank-