Koninklijke onderscheiding mevr. WPA Donkers-Kuijpers

thumb Flag of Romania.svg

Een bijzondere dag voor Wilhelmien Donkers-Kuijpers uit Uden. In de Pius Kerk werd zij zaterdag verrast door locoburgemeester en wethouder Gijs van Heeswijk met een Koninklijke Onderscheiding. Donkers-Kuijpers is vanaf nu Ridder in de Orde van Oranje-Nassau.

De uitreiking vond plaats bij Stichting Caritas, waar Donkers-Kuijpers al sinds 2010 voorzitter van is. Stichting Caritas zet zich in om mensen die het financieel moeilijk hebben te helpen. Dat doet de stichting onder andere door het inzamelen van kleding.

In 2011 richtte Donkers-Kuijpers daarom de Kledingbank in Uden op, die op dit moment ruim 300 mensen ondersteunt. De gedoneerde kleding uit de Caritascontainers wordt in het uitgiftepunt gesorteerd en opgehangen. Overige kledingstukken worden naar Roemenië en Moldavië gebracht.

Recentelijk heeft mevrouw ook nog het Ondersteuningsfonds opgericht. Dit is een noodfonds, dat is bedoeld om uitkomst te bieden bij een onverwachte financiele tegenvaller. Op jaarbasis worden zo’n 25 mensen vanuit het fonds geholpen.

Foto lintje

Bron: dtvnieuws.nl, BD.nl